fredag den 29. august 2014

Første weekend

Heeej. Jeg har lavet og oplevet SÅ meget i de få dage jeg har været her, så jeg vil prøve at skrive udfra nogle af de billeder jeg har, så indlægget ikke bliver for langt.

Fredag stod vi op omkring kl. 9 og kørte så til "Dunkin donuts". (Jeg har aldrig smagt en donut, så det skulle vi selvfølgelig prøve til morgenmad haha.



Derefter tog vi forbi Mariahs arbejde for at sætte Kelsey og Ryan af. Mariah er lederen for en slags SFO/klub, hvor børn fra omkring 3-12 år kan være før og efter skole, og så får de også undervisning der. Jeg så Kelsey og Ryan klasselokaler og klassekammerater og så kørte vi ellers mod skolen.
Der fik vi lavet mit skema, og jeg fik en tour på skolen af nogle elever der hedder Matt og Jess, hvilket var rigtigt sødt af dem!

Et billede fra Mariahs arbejde


Så tog vi på Panera og fik frokost:


Ellers har vi fredag-søndag:




Vi gik rundt i en butik, og pludselig blev vi spurgt om, vi ville fodre fiskene i et stort akvarium og bam - så stod vi på toppen og fodrede fisk haha! 



Så har vi været på restaurant 

Været i kirke, hvilket var meget anderledes fra Danmark. Jeg var sammen med en masse high school'ers i stedet for at alle er samlet. Det var faktisk mere interessant end at gå i kirke i Danmark, og det var nemmere at forstå biblen på engelsk end på dansk. Så selvom jeg ikke rigtig er troende, så var det faktisk meget sjovt. :) 

Så har vi været på Buffalo. Rigtig lækkert, men kyllingen grisede en del haha






Ogggg - så har vi shoppet!! Jeg har brugt en del penge på nyt tøj so far... Det at lægge et budget er jeg vel bare ikke så god til I guess so? Hahaha. Jeg havde planlagt at købe et par nike sneakers og en ny Iphone.. Men det udsætter jeg nok lidt, da jeg også skal købe løbe sko i aften haha

Og til sidst bare et random billede jeg tog. Jeg fortalte Michael at: "Once you go Mac, you'll never go back", og da jeg så gik i seng den aften og flyttede min computer fandt jeg denne seddel! ;)



Men jeg har det super duper godt, så det er dejligt og jeg har så tralvt hele tiden, så jeg har intet dårligt at sige! :) I dag var min første skoledag, så det var rigtig spændende! 



søndag den 24. august 2014

Rejsen til Maryland

Heeej! Hvor skal jeg begynde? Altså helt seriøst.. Jeg ved, at der helt sikkert er mange, som sidder og venter på at høre fra mig, så jeg må hellere komme i gang! De sidste 60 timer har været sindssyg travle, så jeg regner med at dele dem op i 2 indlæg; afrejsen og så en beskrivelse af hvad vi har lavet de sidste to dage. Indlægget er sikkert ret rodet og grammatikken har jeg ikke gået igennem - så nu er i advaret!

Oprindeligt var det meningen, at jeg ville lave et indlæg dagen før min afrejse, men det var der bare simpelthen ikke tid til.. Jeg valgte i stedet at prioritere min tid til at være sammen med min familie. De sidste dage før min afrejse var vi på forskellige restauranter og lavede forskellige ting - den sidste uge/måned gik generelt bare sindssygt hurtigt!



Dagen før hvor mine forældre, jeg og min gudfar fik brunch

Jeg begyndte faktisk først at pakke kl. 16 dagen før jeg rejste, så det var ret sent.. (Så nu hvor jeg har pakket ud og kan se, at jeg har glemt flere ting, så kan jeg godt se, at jeg burde have startet noget før haha!) Min kuffert vejede vidst omkring 22 kg. så det var perfekt! Da jeg pakkede ud blev jeg helt chokeret over hvor lidt tøj jeg faktisk havde med.. Det føltes som mere, da jeg pakkede det ned - men jeg havde dog heller ikke plads til så meget, da mine gaver til familien faktisk fyldte sådan næsten 3/4 af min kuffert.. 

Torsdag d. 21:

Mine alarmer til afrejsedagen (de fortsatte faktisk til kl. 8-9 fordi, at jeg var nervøs for at sove over mig haha)

Vi (mine forældre, brødre og jeg) stod op kl. 6.30 og pakkede så min kuffert færdig og spise morgenmad stille og roligt. Så kørte vi til lufthavnen, checkede mig ind og så var der Niels fra Myeducation der til lige at give en sidste briefing. Vi var nemlig 7 fra Myeducation som skulle med det samme fly. (5 fra København og så 2 der fløj fra Billund til København). Derefter var det tid til at sige farvel... Og det var hårdt! Jeg græd meget haha (ikke fordi, at jeg ikke ville afsted, jeg vidste bare, at jeg ville savne min familie). 



(Grunden til at Nicklas ikke er på flere billeder er fordi, at han skulle på arbejde, så han blev nødt til at gå ret hurtigt)



Jeg kom ikke til at sidde ved siden af nogle af udvekslingsstudenterne (og det var ikke muligt at skifte sæder), så jeg sad alene - på et midtersæde mellem to damer.. Puha, det var lidt klaustrofobisk at skulle sidde der, når nu man ikke havde så meget plads, men det gik. Flyet var mega nice. Man kunne oplade sin telefon via. usb, der var et kæmpe udvalg af film, musik og spil og lige så snart vi fløj over USA kunne man få wifi!!! Men de 8 timer gik ret hurtigt selvom jeg ikke fik sovet på flyet. 


Da vi landede i JFK, mødtes jeg med nogle af de andre udvekslingsstudenter, og vi valgte så at følges sammen rundt, da vi alle (pånær en), skulle vente i 4-6 timer. Det var virkelig hyggeligt! Og vi havde det sjovt, så inden længe skulle jeg faktisk boarde til næste fly! Det var først, da vi landede i New York, at de gik op for mig, at jeg var i USA, og at jeg er en udvekslingsstudent! Indtil da føltes det ret urealistisk.. Men så snart jeg fik snakket mere med de andre udvekslingsstudenter, begyndte jeg at blive en smule nervøs haha. 


Lige inden vi landede i New York

Mit første måltid i USA! 

Det næste fly var mini og havde kun 3 sæder pr. række! Jeg var SÅ træt på det tidspunkt, så jeg fik sovet i omkring 45 min heldigvis. Inden længe skulle vi så lande og ja - så kom mødet med familien tæt på!! Da vi steg ud af flyet tog jeg det faktisk stille og roligt og pludselig stod familien og min area rep. og hendes mand foran mig!! De stod med et skilt, en ballon og en buket blomster og min area rep. Elizabeth stod med danske flag. Kelsey og Ryan var meget trætte hvilket jeg godt kan forstå, da kl. på det tidspunkt var omkring 23.30! På vejen hjem faldt de i søvn, mens jeg snakkede med Michael og Mariah. Mit engelsk var/er forfærdeligt kan jeg godt høre, når jeg er omringet af amerikanere, så det er lidt nitten.. Men der er kun en vej til, at det bliver bedre - og det er ved, at snakke og snakke! Men vi snakkede på vejen hjem, hvor det føltes ret unaturligt for mig, så viste de mig huset og så gik vi stille og roligt i seng. Jeg lagde mig først til at sove omkring 1.30 tror jeg og så sov jeg ellers som en sten! 

(Selvom jeg ikke ser særlig glad ud, så var jeg meget glad - men på samme tid også ret træt, så det er hvorfor, at mit smil ikke er så stort haha)

Mit engelsk er allerede blevet bedre føler jeg, og det føles nu meget mere naturligt! Faktisk når jeg skriver nu, popper der engelske ord op i stedet for danske! 

Så snart at jeg har tid til at skrive endnu et indlæg, så jeg vil jeg gøre det! Jeg har bare så travlt hele tiden, så det er ikke lige til.. Men jeg starter i skole på mandag og jeg var i går (fredag) oppe på skolen og få et skema. Det vil jeg snart poste :) 




torsdag den 14. august 2014

One week left!

Hejsa igen! Ja som min overskrift fortæller, så er der kun 1 uge tilbage, til jeg rejser! Det er allerede på torsdag!!
Jeg glæder mig sindssygt meget, men føler også, at det for alvor begynder at komme tæt på nu.. Det er helt mærkeligt, at alle omkring mig, er startet i skole igen, mens jeg bare arbejder/er hjemme. Nogle gange har jeg bare lyst til at starte direkte i gymnasie med alle mine venner haha - men jeg ved samtidigt også, at det her år vil gavne mig sindssygt meget til gymnasiet, og at jeg helt sikkert vil få en nemmere overgang fra folkeskolen til gymnasiet end fx nogle af mine jævnaldrene. Hvor lækkert bliver det ikke, at jeg ingen problemer vil have med engelsk timerne, og at jeg samtidigt har fået massere af livserfaring som 16-17 årig?

Countdown fra min telefon

Nå.. Jeg har massere af ting som jeg vil fortælle i denne blog post, så jeg må hellere komme i gang:
I går modtog jeg et brev fra Myeducation med massere af papirer! Bla. rejseplan, gode råd til lufthavnen, omkring forsikring osv. Derudover har jeg også fået en paspung, som jeg skal bruge, et "International Youth Card", et internationalt simkort, nogle "visitkort" med kontaktinformationer, som jeg kan have i min pung og nogle bånd til min kuffert. Jeg har også modtaget en mail om, at mit pas og visum ligger på posthuset, så det skal jeg lige have hentet! :)


Jeg har Skypet med familien endnu en gang, hvor min mor deltog. Jeg tog et lille screen shout, som jeg gerne vil dele med jer. (... Jeg har selvfølgelig fået lov).

Familien er simpelthen så sød! 


Jeg har købt et spejlreflekskamera: Canon eos 100d, som jeg vil bruge til at fange nogle gode øjeblikke i løbet af mit år. Det er et super godt kamera, og jeg er virkelig glad for det - så jeg glæder mig til at få brugt det noget mere. Nedenfor er der to billeder, som er taget med mit kamera indenfor den sidste uges tid.

Et billede fra en af aftenerne i sidste uge, hvor min familie spiste ude - super lækker mad <3

Og et billede fra mit andet hjem - Tivoli :)

Jeg har også fået bogen "The Exchange Student Survival Kit", som jeg har set hos mange andre udvekslingsstudenter. Den giver gode råd, lige fra kulturforskelle og hjemve til internetforbrug, hvor den kommer med eksempler på, hvad andre udvekslingsstudenter har oplevet. Jeg er endnu ikke kommet så langt endnu, men jeg tror, at den er interessant og god at læse!




Jeg har via en gruppe på facebook fundet ud af, at jeg vil have en rejsekammerat! En dreng ved navn Martin, skal med det samme fly mod New York, så vi må lige se, om vi kan sidde ved siden af hinanden!

Ellers vil jeg begynde med at gå mit værelse igennem i morgen og så småt starte med en pakkeliste. Jeg ved ikke, om den er interessant at se? Få et indblik i hvordan man kan pakke til et år? Skriv gerne en kommentar eller til mig på facebook, hvis det har interesse. :)
De sidste par dage vil jeg bruge på min familie og ellers lige se de sidste folk. Jeg har kun en arbejdsdag tilbage i Tivoli inden jeg smutter, så det er ikke meget!

Jeg vil prøve at nyde min sidste tid her i DK, så vi ses!


mandag den 11. august 2014

En tur på ambassaden!

Hej allesammen! Vores internet er røget derhjemme, så det er grunden til, at jeg ikke har opdateret.. Vil nu prøve at skrive indlægget på min mobil, så jeg er ikke helt sikker på hvordan layoutet vil se ud. :) 

Men i onsdags var jeg inde på den amerikanske ambassade for at få mit visum. Jeg havde tid kl. 11, så ca. 45 min før skulle jeg forbi Myeducations kontor, for at hente en masse vigtige papirer. Jeg skulle selv medbringe mit pas, et nyt pasfoto og en underskrevet erklæring fra mine forældre om, at de stod for at finansere mit år.

Jeg tog så toget fra Vesterport st. til Østerport st. og gik derefter hen til ambassaden.

Da jeg ankom og så bygningen, var jeg ikke vildt imponeret haha; jeg synes nemlig altid, at ambassaderne normalt plejer at være ret flotte bygninger, men lad mig bare sige, at jeg syntes, at ambassaden blegnede i forhold til bygningerne omkring den.

Der var en lang kø ude foran og dermed tog det lang tid for at komme ind. Jeg ankom kl. 10.45, men kom først ind 11.20. 

Da det blev min tur skulle jeg vise mit pas til et af sikkerhedsfolkene ude foran ambassaden og så kom jeg så ind i et sikkerhedsrum hvor jeg skulle aflevere alt elektronik, og derefter gå igennem en metaldetektor og gennemlyst mine ting (præcis ligesom i lufthavnen). 

Man var kun en inde i "sikkerhedsrummet" en af gangen, og så kom jeg derefter ind i selve hallen. Den var meget lille og fyldt med mennesker som også skulle ansøge om visum, amerikansk pas osv. 

Jeg trak et nummer og skulle så sidde og vente på, at det blev min tur. 

Der gik ca. 30 min før, at jeg kunne se nr. 90 blev vist på en skærm og jeg skulle nu gå op til en af de seks henviste skranker. Her snakkede kvinden dansk, og jeg skulle aflevere mine papirer, mit pas og få taget fingeraftryk. Det gik rimeligt hurtigt, og jeg satte mig nu ned igen. Mens jeg ventede snakkede jeg med to som skulle på college og en som skulle være au pair i USA, så det var vældig hyggeligt, og det fik tiden til at gå lidt hurtigere, nå nu man ikke måtte medbringe sin telefon haha! 

Da der igen var gået 20-25 min, blev mit nummer vist igen, og jeg skulle nu hen til en amerikansk mand som skulle interviewe mig på engelsk. Han spurgte om et par få spørgsmål som fx. "Hvilken stat skal du til?", "Snakker du med din værtsfamilie?", "Har du været i USA før?", "Hvem betaler for dit ophold?" og et par enkelte spørgsmål mere - og så var jeg godkendt! Jeg fik en brochure med mine rettigheder i USA, hentede min telefon på vejen ud og gik så hen til Østerport st. igen. I alt tog det ca. 1 time og 20 min. 

Nu skal jeg bare vente et par dage, og så får jeg mit visum og pas med posten - og så er jeg nærmest good to go! 




mandag den 21. juli 2014

Afskedsfest m.m

På min fødselsdag, i fredags d. 18 juli, holdte vi min afskedsfest. Jeg havde glædet mig super meget til at se min familie en sidste gang inden jeg rejser. Da klokken var 16.30 ankom mine forældre, lillebror og jeg ved søen bag Bakken (ved Dyrehaven), og vi begyndte at gøre klar til at tage imod alle gæsterne. Vi blev omkring 25 personer i alt, som placererede sig på tæpper og stole.

Det var en super hyggelig aften med smil, grin, mange gaver (dollars <33), dejlig mad og dejligt selskab! Som vi sad og snakkede om USA og hvor jeg skal tilbringe mine næste 10 måneder fik jeg sådan et lille "urealistisk sus"; for hvor er det bare vildt at tænke på, at jeg skal til at have en helt ny hverdag 6500 km væk! Men hold da op hvor jeg glæder mig! Jeg tænker på USA og Maryland konstant! Jeg er ved at være godt klar til at springe ud i det!

Jeg har derudover også fået mine flybilletter! Jeg skal rejse d. 21 august kl. 12.20. Jeg flyver direkte mod New York, hvilket er virkelig skønt!! For normalt skal udvekslingstudenterne fra Myeducation mellemlande i Paris, men det slipper jeg heldigvis for! Kl. 14.50 (20.50 dansk tid) lander jeg i New York og så har jeg ellers også 6 timers ventetid foran mig! (Forhåbentlig er lufthavnen god og stor, så jeg kan gå lidt rundt). Kl. 21 (kl. 3 dansk tid) hopper jeg på flyet mod Baltimore og ca. 1,5 time efter (kl. 22.38), er jeg endelig ved endestationen! Dertil skal tillægges transporttid fra lufthavnen til familiens hus, så jeg vil være dejlig træt, når jeg lægger mig til at sove!
Dagen efter, fredag, har jeg og Michael aftalt at mødes med the school counselor kl. 11, så jeg kan få lavet et skema, og vi kan få de sidste detaljer på plads, inden jeg starter i skole om mandagen!

Jeg har også fået tid på den Amerikanske ambassade: D. 5 august kl. 11. (Så hvis der er nogle udvekslingsstudenter, som læser dette og har samme tid, så skriv endelig!)
I denne her uge er jeg med min bedste veninde og hendes familie i sommerhus, hvor jeg får nydt det dejlige vejr med bla. båd-ture.

Til sidst har jeg sat et par billeder ind fra afskedsfesten:










<3





torsdag den 10. juli 2014

More about the family! Skype m.m

Heej! De sidste 48 timer siden at jeg fik nyheden om, at jeg har fået familie har været intense, så nu bliver i bombet med oplysninger!
Ved midnat mellem tirsdag og onsdag tog jeg en dyb indånding og ringede til familien Shifman. Myeducation havde anbefalet, at man skulle tage kontakt hurtigst muligt ved at ringe, og at man så derefter kunne gå over til at skrive sammen, så det valgte jeg at gøre.
Lige inden jeg tastede nummeret ind, kunne jeg høre en person liste op af trappen - det var min mor, som var ligeså spændt som jeg og prøvede at smuglytte haha.

Jeg startede med at præsentere mig selv, da jeg hørte et "Hallo?" fra den anden ende af røret: "Hey it's Celine from Denmark. Am I talking with the Shifman family?" Der blev lidt stille, da Mariah svarede: "Who is it?" og jeg gentog derefter det samme.
Det viste sig, at de endnu ikke havde fået at vide, at det var gået igennem! Så hun blev meget glad  og var rigtig glad for at det var mig som overraskede dem. Hun var på arbejde, så hun havde ikke tid til at snakke så længe, så vi aftalte straks at vi skulle Skype den efterfølgende aften.

Et par minutter efter opkaldet fik jeg 3 venneanmodninger på facebook: Fra Mariah, Michael og Elizabeth, som er min area rep. (område repræsentant). De havde alle tre lavede en opdatering på facebook om, at jeg ville komme og blive det efterfølgende år og om hvor meget de glædede sig - så det blev jeg rigtig glad for!

Onsdag skrev jeg noget af dagen med Michael, hvor jeg fik lært dem bedre at kende. Michael fortalte, at han selv har været udvekslingsstudent i Dk på Lolland for 20 år siden! Det er virkelig sjovt og dejligt, at han så bedre kan sætte sig ind i tingene. Han kan stadig nogle danske ord og sætninger, som han også har lært børnene. :)
Han skrev også om hvilke ting vi skulle se i løbet af året - og hold da op; det er meget bedre jeg har turde håbe på!
Vi skal til Disneyland i Florida i december måned og derudover skal vi til DC og New York!! :O
Derudover ligger Baltimore jo et smut væk, så der vil vi også komme forbi flere gange!

Skype
Efter arbejde skyndte jeg mig hjem, så jeg kunne gøre klar til at Skype med familien. Da kl. rundede midnat ringede jeg dem op. I dét vi fik forbindelse sad jeg med et amerikansk flag og sagde "Happy Birthday Ryan", (da Ryan havde fødselsdag), så det blev han glad for. :) Familien var så sød og Ryan og Kelsey virkede lidt generte, men meget spændte! Ryan stillede spørgsmål som: "Do you play soccer?" og "Do you like to play videogames?", hvilket jeg synes var rigtig sødt! Kelseys smil blev stort, da jeg fortalte, at jeg selv har danset ballet for et par år siden, og hun spurgte straks, om jeg ville komme og se hende danse! Hvilket jeg selvfølgelig gerne vil haha :)

Ellers fortalte jeg mere om mig selv og det samme gjorde de, så vi kunne lære hinanden bedre at kende. De ville tage kontakt til skolen og spørge om nogle forskellige ting (såsom krav til fodboldholdet, om jeg bliver junior eller senior osv.) De fortalte mig også at jeg skal køre med skolebus (yay, rigtigt amerikansk!), som allerede henter mig kl. 6.30 og at skolen så starter kl. 7!! :O

Jeg syntes, at Skype opkaldet gik rigtigt godt, og jeg forstod sådan 95 % af hvad de sagde! De ord jeg ikke forstod, kunne jeg så nogenlunde gætte mig til i sammenhængen. Så nu har vi aftalt, at Skype igen i slutningen af juli og så skrive sammen i mellemtiden. :)

Før jeg fik min familie skiftede jeg mellem at kunne forstille mig at skulle tilbringe et helt år i USA  og at det virkede urealistisk. Det er stadig en blanding, men nu begynder det så småt at gå op for mig og jeg glæder mig helt sindssygt!!
Jeg har fået lov til at tilføje nogle billeder af familien, så i kan se min nye "second-family" :)

Michael and Mariah

Ryan - 8 år 

Kelsey - 5 år (Billedet er fra hun blev færdig med "Pre-school") 


Og deres store amerikanske hus!


tirsdag den 8. juli 2014

Værtsfamilie!!

Yaay, så blev det min tur denne morgen til at få en værtsfamilie! Kl. 9.30 vågnede jeg ved, at min telefon ringende - og det var Marianne fra Myeducation! Jeg er virkelig ikke et morgen-menneske, men jeg må indrømme, at jeg blev frisk så snart jeg så, at det var dem! Udover et opkald, har jeg også modtaget en mail fra Myeducation med flere oplysninger om min placering, som jeg nu vil fortælle omkring:

TUREN GÅR TIL.... MARYLAND!

Jeg skal bo i byen Eldersburg, som har omkring 30.000 indbyggere. Familien består af Mariah på 36 og Michael på 38 - så de er et ungt par! De har to børn, som går til spejder, fodbold og ballet: Kelsey på 5 og Ryan på 7 år. Derudover har de også en kat. :)

De bor 30 min fra Baltimore og 1 time og 15 min fra Washington DC! Også har Maryland omkring 5,6 mio indbyggere, så det er jo stort set ligesom Dk! :)

Skolen jeg skal gå på hedder: 'Century High School' og den ser virkelig flot ud sammenlignet med min gamle folkeskole! I 2010 havde de 1200 elever! (kunne ikke lige finde et nyere tal..)
Udfra hvad jeg kan se, går de meget op i deres sport på skolen, og er blevet "State champions" i mange af sportsgrenene i år. Jeg kan se, at jeg i efteråret har mulighed for at dyrke: Golf, cheerleading, volleyball, fodbold og cross country. (Skolen har selvfølgelig også et football hold for drengene).
Jeg tror og krydser fingre for, at jeg kan komme på fodbold- eller volleyballholdet! :)

Jeg er SUPER glad for min placering og kan slet ikke vente på at komme i kontakt med familien!
Her til sidst har jeg sat nogle forskellige billeder ind af skolen og mit område:



                                                                         Baltimore 

                     

Maskotten er ret cool!








fredag den 13. juni 2014

Ventetid

Puha, så må man sige at afgangsprøverne er over alle os niende klasser! Det her er muligvis en overspringshandling/muligvis ikke (..gæt selv).

Jeg skrev på et tidspunkt et essay omkring "ventetid", og det er lige før, at jeg burde poste det, for som kommende udvekslingsstudent går meget af tiden med at vente..
Jeg har stadig ikke fået værtsfamilie, og ved derfor ligeså meget, som jeg gjorde for 2 måneder siden.
Man må sige, at det at udfordre sin tålmodighed, er en stor del af pakken.

Har indtil videre været igennem engelsk og tysk, hvor jeg fik 10 - så det er jeg tilfreds med. Har dog stadig 3 (!) mundtlige tilbage: fysik/kemi mandag, dansk torsdag og matematik d. 24. Så weekenden og den næste uges tid vil gå med Karen Blixen og forskellige fysik bøger. Desværre er koncentrationen der ikke 100 % i de her dage, da mine tanker i stedet har været i USA.

Jeg glæder mig så sindssygt meget, men må også indrømme, at det er noget af en rutsjebanetur at gå at vente. Det ene øjeblik glæder jeg mig helt sindssygt og prøver at forstille mig forskellige situationer; mødet med familien, første skoledag osv. (jeg er en drømmer <3), mens at jeg det næste øjeblik kan tænke: "Hvorfor udsætter jeg mig selv for at forlade mine venner og familie? Vil jeg overhovedet kunne snakke engelsk 24/7 i starten? 10 måneder er lang tid" og lignende..

Ligenu er jeg i boblen: "jeg glæder mig virkelig meget", og derfor tænker jeg konstant på det, og overvejer allerede hvad jeg skal have med i kufferten haha.
Jeg håber, at jeg på mit næste indlæg, vil kunne skrive: "Værtsfamiliiiiie!" og at indlægget forhåbentligt kommer i juni måned! 

(Forresten er i velkomne til at kontakte mig, hvis i har nogle spørgsmål. Enten via kommentarboksen, min email (CelineFrederiksen@gmail.com) eller ved at sende mig en besked på facebook (Celine Frederiksen).

onsdag den 7. maj 2014

Forberedelsesmøde

D. 26/4 var jeg til et forbedrelsesmøde i København  hos MyEducation - hold da op en god dag!

Mine forældre og jeg kom kl. 9 hvor mødet startede. Indtil kl. 12.30 fik vi en masse praktiske oplysninger om det kommende år. Det var rigtig rart at høre, selvom vi allerede vidste det meste i forvejen, dog var det også en smule kedeligt haha!

Da klokken blev 12.30 smuttede alle forældrene og vi stod nu 90 kommende udvekslingsstudenter (!) tilbage. Jeg var Palle alene i verden, da jeg ingen kendte (pånær Thamara som jeg var til interview med tidligere på året). Dog var det intet problem,  da alle var i samme båd og man derfor kunne snakke med alle! Alle var super søde, så jeg nåede også at snakke med en del.

Efter vi havde spist frokost forsatte programmet. Vi kom ud i nogle grupper, hvor vi skulle snakke med en "returnee". Vi havde det rigtigt sjovt i vores gruppe og vi blev derfor også sammen resten af dagen. Bagefter var der en foredragsholder som også var sjov haha. Han har rejst hele rundt i hele verden ved at blaffe! Han har så selvfølgelig oplevet en del, som han fortalte om.  Foredraget hed: "I lort til halsen", så man kan udfra det gætte sig til, at han har været i lort til halsen haha. Han kom med et masse øvelser og råd - fx: "Prøv først at forstå, før du vil forståes", hvilket jeg synes giver godt mening og er et godt råd, når man nu skal over til en anden kultur!

Derudover blev der snakket en del i løbet af dagen! Både om det kommende år og om livet herhjemme i DK. MyEducation fortalte, at 50 % er blevet placeret i vores organisation indtil nu (nu er det så højere..), men det er helt vildt, når jeg sammenligner med hvad jeg hører fra andre organisationer!

Vi skulle også skrive en kontrakt til os selv, om hvad vi ville opnå i løbet af året og hvad vi vil gøre for at opnå det, samt diskutere nogle problemløsninger. :)

Da klokken var 17.30 var mødet slut,  glædede jeg mig endnu mere til august, hvor jeg tager afsted! Der manglede intet til mødet, hvor der var massere af mad og drikkelse, så alt i alt var det en dejlig dag!